Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Termékek Menü
Ön itt jár: > >

Blog

Témák és kapcsolódó termékek
2020. 01. 24. 00:00:00

Hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy a túlzott napfény megléte mellett annak hiánya is számtalan módon tudja befolyásolni szervezetünk működését. Abban az esetben, ha nem jutunk elegendő természetes fényhez, az meglehetősen negatívan hat a legkülönfélébb testi funkcióinkra.

A természetes napsütésben szegény téli időszakban könnyen érezhetjük magunkon a levertség, fáradtság vagy erőtlenség érzetét. Kevesen tudják, de az őszi-téli depresszió egyik legfontosabb oka a fényhiány. Azokban az országokban, ahol magasabb a napsütéses órák száma ez a betegség egyáltalán nincs jelen, viszont az északi országok körében igazán gyakori és hazánkban sem ismeretlen.

2020. 01. 09. 00:00:00

Az enyhe depresszió, kedélyingadozás és levertség érzete az ünnepek elmúltával, az új év kezdetekor sokkal többeket érint, mint azt elsőre gondolnánk. A kemikáliák és gyógyszerek mellett enyhébb esetekben a gyógynövények is segítségünkre lehetnek a feszültség leküzdésében.  

A stressz és a depresszió egyike azon betegségeknek, melyeket a modern korhoz kapcsolunk, viszont tüneteit már az ókori Görögországban is ismerték és kezelték. Kezelésükre évezredeken keresztül használták ugyanazon növényeket, melyeket a mai farmakológia is szívesen alkalmaz.

2020. 01. 16. 15:00:00

A hajkoronánk állandó jelleggel megújul, komolyabb problémára azonban csak akkor kell gyanakodnunk, ha a természetesnek tekinthető hatvan-száz hajszálnál többet veszítünk el egy nap, és a kihullottak helyére nem nőnek újak.  A hajunk megritkulása nem csupán esztétikai probléma, de figyelmeztető jele is lehet különféle betegségeknek és hiányállapotoknak.  Az életkor előrehaladtával nemre való tekintet nélkül mindenkit fenyeget a haj ritkulása.

Abban az esetben, ha százötven, vagy annál is több hajszálat vesztünk egy nap, érdemes szakemberhez fordulni. Mértékét erőteljesen befolyásolják örökletes tényezők is. A nők körében a menopauzából adódóan előfordulhat a hajszálak elvékonyodása, de akár komolyabb betegségek, pajzsmirigy- illetve nőgyógyászati problémák is állhatnak a háttérben. A kóros hajhullás két legjellemzőbb típusa a diffúz- és a foltos hajhullás.

2019. 12. 02. 14:14:00

Hogyan ápoljuk megfelelően arcunkat és mire figyeljünk?

Az arcbőrünk minden évszakban hatalmas igénybevételnek van kitéve: süti a nap, fújja a szél vagy a hideg csípi, ezért kiváltképp oda kell figyelnünk annak megfelelő ápolására. A hűvös idő beálltakor előkerülnek a vastagabb ruhadarabok, sapkák és sálak, testünket védjük a hideg ellen. Fontos azonban szem előtt tartanunk, hogy bőrünk ilyenkor intenzívebb ápolást és több odafigyelést igényel, hiszen még a normál ápolást igénylő bőr is érzékenyebbé és szárazabbá válhat.

2019. 12. 12. 11:00:00

Az adventi időszakban könnyedén kísértésbe eshetünk még a legátgondoltabb diétánk közben is. A számtalan ünnepi finomság és különleges fogás forgatagában legszívesebben mást se csinálnánk, csak a különféle ételeket kóstolnánk végig, hiszen az évnek nem minden szakában juthatunk hozzá ilyen csemegékhez.

Télen hajlamosabbak vagyunk kísértésbe esni és több kalóriadús ételt fogyasztani, hiszen a szervezetünk felkészül a hideg elleni védelemre. Az ünnepek alatt ráadásul a szokásosnál is többet eszünk, hiszen az otthoni terülj-terülj asztalkám mellett vendégségbe is várnak minket és a finom falatok kísértésbe ejtenek napokon keresztül.  Egy hagyományos, háromfogásos karácsonyi vacsora akár 1500 kalóriát is kitehet! Felmérésekkel bizonyított tény, hogy az emberek átlagosan 370 grammot híznak a két ünnep között. Az ünnepi étkezést azonban kiegyensúlyozottan és egészségesen is lehet abszolválni. A magyar karácsonyi és szilveszteri menü jellemző ételei (mint például a lencse, bab, hal, pulyka, mák és a dió) amellett, hogy finomak, hasznos tápanyagokat is tartalmaznak., érdemes azonban átgondolni, hogy mit, hogyan és miből készítsünk el.

2019. 12. 20. 13:00:00

Aki igazán szeret sportolni, annak a hideg, csípősebb idő sem lehet akadály. Számtalan oka van annak, hogy miért érdemes a téli időszakban is kinn, a szabadban mozogni egy zárt edzőterem helyett. A szervezetünk védőrendszere javul, hozzászokik a hideghez, ezáltal általánosságban mérve kevésbé fázunk. A természetes fény segíti a D-vitamin pótlását, hatással van az immunrendszerünkre és segít elkerülni a negatív hangulatot. A testünk jobb teljesítményre is képes, mert nem kell túl sok energiát fordítania a szervezetünk hűtő folyamatainak állandó szabályozására.

2019. 12. 26. 11:00:00

Teljességgel természetes jelenség, hogy az emésztés során különböző gázok képződnek. Amennyiben ezek a folyamatok összhangban állnak a szervezetünk egészséges működésével, legfeljebb apróbb kellemetlenségeket okozhatnak, viszont, ha a bélgázok túltermelődnek, vagy nem képesek megfelelően távozni, felhalmozódnak és puffadás alakul ki. A puffadást és a hasi feszülést ugyanazok a tényezők okozzák, mint a szélgörcsöket. A túlzott haspuffadás gyakori emésztőrendszeri probléma, mely akár betegség tünete is lehet, de okozhatják bizonyos ételek és szokások is, ezekben az esetekben gyógyszeres segítséggel könnyen kezelhetőek a panaszok.

2019. 11. 06. 13:23:00
Mit tehetünk az őszi levertség ellen? Öt szuper tipp, hogy könnyedén vegyük az akadályokat!

 

 

Az indiánnyár búcsújával beköszöntött az igazi ősz és vele együtt megérkezett a komor, borult idő, mely a hangulatunkra is rossz hatással lehet. A napsütéses órák számának csökkenésével és a hidegfront megérkezésével könnyedén eluralkodhat rajtunk a depresszió, állandó fáradtság és levertség. Szerencsére nem vagyunk teljesen kiszolgáltatva az évszakok változásainak, van mód az energiatartalékunk feltöltésére! Blogunkban összeszedtünk 5 tippet annak érdekében, hogy az idei ősz a legjobban teljen.

2019. 11. 15. 11:00:00
Mit tehetünk vashiány esetén?

A vas létfontosságú ásványi anyag, mely hozzájárul testünk vérképzéséhez, szervezetünk oxigénnel való ellátásához, az immunrendszerünk, agyunk és izmaink működéséhez, illetve a sejtjeink anyagcseréjéhez. Hiánya tehát több fronton komoly megterhelést jelent, hatással lehet teljes működésünkre.

2019. 11. 19. 10:00:00
Melyek a fő típusai a cukorbetegségnek és hogyan előzhetjük meg a kialakulását?

A cukorbetegség a leggyakoribb anyagcsere-betegség. A cukorbetegek száma világszerte rohamosan emelkedik, hazánkban minimum félmillió kezelt beteget érint és a valós szám akár ennek a többszöröse is lehet. Magyarországon minden negyedik embert veszélyeztet ez a kor, naponta átlagosan 2 cukorbeteg veszíti el a látását és 7 amputáció történik a betegség következményeként. A WHO adatai alapján a diabétesszel élők száma 1980 és 2014 között majdnem négyszeresére emelkedett. A diabétesznek nagy általánosságban kettő fő típusát tudjuk megkülönböztetni egymástól, de létezik még 3-as illetve 4-es típus is, az előbbi az előidéző okok alapján különíthető el, míg az utóbbi terhesség során léphet fel.