Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Termékek Menü

Immunerősítés

Az őszi-téli hónapok beköszöntével egyre többen betegszünk meg, hiszen jóval kevesebb friss zöldséghez és gyümölcshöz jutunk hozzá, mint a melegebb időszakban, ráadásul a D-vitaminban gazdag napfény is alig ér minket. A hűvösebb évszakok velejárója, hogy szervezetünk jobban ki van téve a fertőző légúti megbetegedéseknek, melyeket leginkább a megerősített immunrendszerünk segítségével tudunk kivédeni.

Immunrendszerünk legfontosabb feladata, hogy megvédje a szervezetünket a kórokozóktól, például vírusoktól és baktériumoktól, illetve, hogy megszabaduljon a testünkben keletkező kóros sejtektől. Minél egészségesebb az immunrendszerünk működése, annál könnyebben tud ellenállni a kórokozók okozta támadásoknak, ezért a betegségek megelőzésének elengedhetetlen kelléke az immunrendszerünk megerősítése.

Fontos, hogy fektessünk nagy hangsúlyt a kiegyensúlyozott, tápanyagokban és vitaminokban gazdag táplálkozásra, és ha módunk van rá, kerüljük a tartós stresszt okozó helyzeteket.  A természetben, friss levegőn való mozgás serkenti a vérkeringésünket, ezáltal fitten tartja az immunrendszerünket és stresszoldó hatása is kiváló. A mérsékelt intenzitású, ámde rendszeres mozgás, -mint például a sétálás, futás vagy úszás- támogatja leginkább az immunrendszerünket.  A mozgás és a stresszes helyzetek elkerülése mellett a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás szintén erősítheti az immunrendszerünk ellenálló képességét, átlagosan napi 7-9 óra alvásra van szükségünk.

Az egészséges és változatos étrend kialakítása szintén kiemelkedő szereppel bír az immunrendszerünk ellenálló képességének tekintetében. A vírusokkal szembeni küzdelemhez szükségünk van vitaminokra, ásványi anyagokra és másodlagos növényi anyagokra egyaránt.

Fogyasszunk minél több friss zöldséget és gyümölcsöt, hiszen vitamintartalmuk fokozza a szervezet ellenálló képességét és növeli az immunrendszer részét képző fehérvérsejtek számát és azok működését. Ugyan a téli időszakban nehezen jutunk hozzá friss gyümölcsökhöz és zöldségekhez, viszont számtalan gyógynövény és természetes anyag létezik, amivel hatékonyan tudjuk támogatni az immunrendszerünket. A homoktövis például tízszer több C-vitamint tartalmaz, mint a narancs, ráadásul A-, E-, F-, B-, és P-vitamin tartalma is kimagasló. Figyeljünk oda az elegendő D-vitamin bevitelre is, hiszen ez biztosítja immunrendszerünk normál működését.

 

  • Az örök C-vitamin

A C-vitamin amellett, hogy szervezetünk alapműködéséhez is elengedhetetlen, számos betegség megelőzésében vagy leküzdésében tud a segítségünkre lenni. A legtöbb zöldségben és gyümölcsben megtalálható, de ilyenkor ősszel nem árt, ha C-vitaminos gyógykészítményeket fogyasztunk. Amiért fontos szedni: erősíti az immunrendszert, meggyorsítja a sebgyógyulást, fizikai és szellemi aktivitásunkat is segíti, erősíti és tisztítja az érfalat, a könnyű emésztésben is nagy szerepe van, valamint koleszterinszintet csökkentő hatása is bizonyított.

 

·         D, mint D-vitamin

Mivel ősszel sokkal kevesebbet és sokkal kevésbé intenzíven süt a nap, már eleve kevesebb D-vitamin jut a szervezetünkbe. Mivel a szervezetből hirtelen hiányozni kezd a nyáron megszokott D-vitamin mennyiség, ilyenkor fáradékonyságot, levertséget, de még akár csontfájdalmat is tapasztalhat. Rendkívül fontos tehát, hogy pótoljuk a D-vitamint, amit megfelelő, egészséges étkezéssel és étrendkiegészítőkkel egyaránt meg tudunk tenni.

De mire is jó a D-vitamin? Erősíti a csontokat, segít, hogy optimális szinten maradjon a vércukor, energiaháztartás megfelelő működésében elengedhetetlen, szív- és érrendszeri betegségek, panaszok kezelésében fontos szerepe van.

 

  • 2 az 1-ben: Csipkebogyó, vagyis C- és E-vitamin

A csipkebogyót tartalmazó készítmények kettős hatással bírnak. Ugyanis a csipkebogyó nagymértékben tartalmaz C- és E-vitamint is. Ezért szuper immunerősítő hatása van ezeknek a termékeknek, emellett pedig nagy szerepük van a koleszterinszint normalizálásában is. Ha rendszeresen edz, vagy csak fogyni szeretne egy kicsit, akkor szintén ajánlott a fogyasztása, ugyanis zsírégető hatása is van. Teaként is nagyon finom, hűvös őszi estéken igazán melengető tud lenni.

 

Ne vegyük félvállról a folyadékfogyasztást se, hiszen vízre minden létfontosságú szervünknek szüksége van. Amennyiben odafigyelünk a kellő mennyiségű folyadékbevitelre, az kimossa belőlünk a méreganyagokat, bőrünket pedig ragyogóvá és ruganyossá varázsolja.

A különböző gyógynövények felhasználásával készült teakeverékekkel, alkoholos tinktúrákkal és cukorkákkal természetes módon támogathatjuk immunrendszerünk megfelelő működését.

Étrend- és táplálékkiegészítők széles választékával váruk, hiszen rengeteg vitamin, vitamin komplex, Béres-csepp, svédcsepp, kapszula, grapefruit mag kivonat, és vitaminokat és ásványi anyagokat egyaránt tartalmazó készítmények állnak rendelkezésre patikánkban, személyes vásárlás és online rendelés esetén is!

Érdemes kikérni a szakembereink, gyógyszerészeink véleményét, attól függően, milyen céllal akarjuk erősíteni immunrendszerünket.

Tartalomhoz tartozó címkék: egészség